Ćwiczenia dla osób pracujących przy biurku

Ćwiczenia dla osób pracujących przy biurku

Ćwiczenia dla osób pracujących przy biurku pomogą Ci zadbać o kręgosłup nawet jeżeli spędzasz kilka godzin przed biurkiem. Teraz możesz ćwiczyć sam w domu.

1. Unieś lekko ręce od biurka. Zaciśnij w pięść, wykonuj kilka ruchów okrężnych zgodnie ze wskazówkami zegara. Dodatkowo powtórz 10x, następnie wykonaj 10x ruch w stronę przeciwną.

2. Usiądź wygodnie na krześle, plecy proste. Przechyl głowę w prawo, połóż dłoń z lewej strony. Spróbuj wyprostować głowę, jednocześnie stawiając opór dłonią. Zmiana strony. Podsumowując wykonaj dodatkowo ćwiczenie po 5x na każdą stronę.

3. Usiądź na krześle. Lewą rękę połóż nad prawym uchem. Spróbuj pochylić głowę do lewego barku. Aby bardziej rozciągnąć prawą stronę, zwiększ docisk.  Wytrzymaj w tej pozycji 5s i rozluźnij. Powtórz dodatkowo ćwiczenie  10 razy.

4. Usiądź na krześle. Połóż prawą dłoń na tylnej części głowy, za uchem lewym. Spróbuj pochylić głowę w kierunku prawej pachy, możesz wspomóc sobie ręką.  Wytrzymaj w tej pozycji 10s i powoli wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj dodatkowo po 10 razy na każdą stronę.

5. Usiądź wygodnie na krześle w lekkim rozkroku. Prawą nogę wyprostuj, piętę oprzyj o podłogę. Lewą nogę ugnij w kolanie, odchyl w bok. Oprzyj ręce na prawym udzie. Spróbuj lekko pochylić się w stronę prawej nogi. Pamiętaj plecy proste, pracuje tylko miednica! Powinno być odczuwalne delikatne rozciąganie wewnętrznej części lewej nogi. Ponadto zmień nogi. Powtórz dodatkowo ćwiczenie po 5x na każdą nogę.

6. Usiądź wygodnie przy biurku. Plecy proste. Spróbuj ściągać łopatki do tyłu. Wytrzymaj 5 s i rozluźnij mięśnie. Dodatkowo powtórz ćwiczenie 10x.

7. Pozycja jak wyżej. Plecy proste, patrzymy przed siebie. Spróbuj rozluźnić mięśnie. Cofnij szyję tak by poczuć pracę mięśni karku. Wytrzymaj chwilę i powrót do pozycji wyjściowej. Dodatkowo powtórz 10x.

8. Pozycja jak wyżej. Wykonaj krążenie barkami do tyłu. Dodatkowo powtórz 10x.

9. Stojąc unieś i prostuj ręce nad głową, jak najwyżej dasz radę. Przede wszystkim wytrzymaj w tej pozycji kilka sekund. Dodatkowo powtórz ćwiczenie 10x.

10. Pozycja jak wyżej. Ręce wyprostowane nad głową. Chwyć dłońmi za nadgarstki i spróbuj przenieść ręce nad głową, przeciągaj raz na prawą, raz na lewą stronę. Przede wszystkim powtórz 10x.

 

Zobacz również: Autoterapia na odcinek piersiowy