Ćwiczenia Mięśnia Czworogłowego Uda

Ćwiczenia Mięśnia Czworogłowego Uda

Każdą nogę ćwicz na zmianę , raz prawa noga  napina mięsień czworogłowy uda 5 sekund, raz druga noga. Ponieważ ćwiczenia izometryczne, wzmacniające i odbudowujące mięśnie muszą mieć taki sam czas skurczu co rozluźnienia! Jest to bardzo ważne. Każde ćwiczenie powtórz  5 razy na nogę.

Połóż się na plecach (ale pamiętaj kładź się na plecy przez leżenie bokiem i tak samo wstawaj!)

Ćwiczenie 1:

Nogi proste w stawach kolanowych. Wciskaj pietę w podłoże, stopa wraz z palcami skierowana do siebie do góry ( czyli masz czuć i ponadto widzieć napięte mięśnie uda i czuć rozciąganie tylnej części nogi)

Ćwiczenie 2:

Nogi proste w stawach kolanowych, wciskaj pietę w podłoże, stopa wraz z palcami skierowana do siebie i dodatkowo unieś nogę do góry 10 cm nad podłoże.

Ćwiczenie 3:

Nogi proste w stawach kolanowych, wciskaj pietę w podłoże, stopa wraz z palcami skierowana do siebie i przesuwamy nogę w bok po podłożu.

Ćwiczenie 4:

Nogi proste w st. Kolanowych, podłóż pod kolana poduszkę lub piłeczkę i wciskaj kolano w piłeczkę, tak jak byś chciał zgnieść piłeczkę. Przede wszystkim cała stopa skierowana do siebie.

Ćwiczenia 5:

Nogi proste w st. Kolanowych, podłóż pod kolana poduszkę lub piłeczkę i prostuj kolano do góry nie odrywając nogi od piłeczki. Cała stopa skierowana do siebie.

Ćwiczenie 6:

Stawy kolanowe ugięte, piłeczka między kolanami , unieś biodra do góry, dodatkowo wytrzymaj 5 s.

Ćwiczenie 7:

Kolana ugięte, połóż rękę na kolanie. Ponadto kolano zbliżaj do brzucha a ręką dodatkowo odpychaj kolano.

Uważam, że  7 ćwiczeń jak wykonacie je po 5 sekund 5 powtórzeń a poprawnie to wam wystarczy.