Ćwiczenia na staw barkowy

 Staw Barkowy – Ćwiczenia

Zestaw najważniejszych ćwiczeń na staw barkowy

1. Połóż się na plecach. Kończyny dolne zgięte w stawach kolanowych, ręce wzdłuż ciała. Osłabiona ręka ( z ograniczoną ruchliwością w stawie ramiennym) chwyta zdrową. Na wdechu spróbuj przenieść obie ręce za głowę. Na wydechu powrót do pozycji wyjściowej. Dodatkowo powtórz ćwiczenie 5x.

2. Pozycja jak wyżej. Na wdechu spróbuj przesunąć ręce siłą barków po podłodze w górę. Na wydechu powrót do pozycji wyjściowej. Dodatkowo powtórz ćwiczenie 5x.

3. Pozycja jak wyżej. Ręce zegnij w łokciach, palcami złap za barki. Spróbuj wykonać ruchy okrężne w stawie barkowym. Wykonaj ruch  5x do przodu oraz dodatkowo 5x do tyłu.

4. Pozycja jak wyżej. Ręce zgięte w łokciach unieś i przełóż przed klatką piersiową, tak by dłoń leżała na przeciwległym barku. Wytrzymaj w tej pozycji 5s, opuść ręce i powrót do pozycji wyjściowej. Dodatkowo powtórz ćwiczenie 5x.

5. Pozycja jak wyżej. Dodatkowo będzie nam potrzebna laska lub kij od miotły. Chwyć laskę w dłoniach, połóż na brzuchu. Na wdechu podnieść laskę obiema rękami i spróbuj przenieść za głowę. Postaraj się wyciągnąć ręce jak najdalej i położyć laskę za głową na ziemi. Na wydechu powrót do pozycji wyjściowej. Dodatkowo powtórz ćwiczenie 5x.

6. Pozycja jak wyżej. Unieś laskę przed siebie tak aby znajdowała się na linii barków. Spróbuj przesunąć ją raz w prawą stronę, raz w lewą. Dodatkowo powtórz ćwiczenie 5x na każdą stronę.

7. Pozycja jak wyżej. Unieś laskę przed siebie, tak by znajdowała się na linii barków. Spróbuj wykręcić laskę tak aby znajdowała się równolegle względem ciała. Dodatkowo powtórz ćwiczenie 5x na każdą stronę.

8. Usiądź na krześle, kończyny górne swobodnie opuść wzdłuż ciała. Barki spróbuj podnieś w górę, tak jakbyś chciał dotknąć uszu- robimy wdech. Podczas wydechu barki opuszczamy w dół. Dodatkowo powtórz ćwiczenie 5x.

9. Pozycja jak wyżej. Robiąc wdech podciągamy prawy bark w górę, na wydechu powrót do pozycji wyjściowej. Tak samo robimy z lewym barkiem. Dodatkowo powtórz ćwiczenie 5x na każdą stronę.

10. Stań przodem do ściany. Spróbuj przesunąć palce po ścianie w górę, najwyżej jak dasz radę. Ćwiczenie możesz wykonać obiema rękami jednocześnie lub każdą osobno. Wykonaj ruch delikatnie, tak aby nie wywoływał bólu. Ćwiczenie możesz wykonywać kilkukrotnie w ciągu dnia.

Zobacz również: Zamrożony bark