Profilaktyka Kręgosłupa

Profilaktyka Kręgosłupa

Aby mieć zdrowy kręgosłup zapamiętaj kilka podstawowych zasad Profilaktyka kręgosłupa bez urazów i bólów!

  • Pamiętaj o prawidłowej postawie. Plecy proste, a głowa lekko uniesiona.
  •  Nie siedź długo za biurkiem. Jeśli pracujesz w pozycji siedzącej, rób co godzinę przerwę i wykonaj krotką gimnastę. Wstań co jakiś czas.
  •  Spróbuj wykonywać pewne czynności lewą ręką, w przypadku gdy jesteś praworęczny. Nadmierne obciążanie jednej strony ciała również przyczynia się do bólów kręgosłupa.
  •  Pamiętaj aby właściwie podnosić ciężkie przedmioty. Nie schylaj się, tylko przykucnij.  Następnie powoli się podnieś.
  •  Noś wysokie obcasy tylko w wyjątkowych sytuacjach.
  •   Pamiętaj aby mieć wygodny materac w łóżku.  Powinien być niezbyt miękki, ale jednocześnie sprężysty.  Zrezygnuj z miękkiej, dużej poduszki.  Głowa powinna być podparta wraz z szyją. Najlepiej spać na specjalnej poduszce korekcyjnej.
  •  Stosuj ciepłe, odprężające kąpiele. Pomoże to usunąć bóle napięciowe.
  •  Chodź na spacery. Podczas chodu pracuje wiele mięśni grzbietu. Ruch wpływa na ich wzmocnienie. Ważne jest, aby na spacer chodzić codziennie.
  •  Wstawaj z łóżka stopniowo. Po nocy, przed wstaniem trzeba mocno się przeciągnąć. Wstając z łóżka najlepiej zegnij kolana, połóż się na boku, następnie zsuwaj nogi z łóżka,  a tułów podnoś wspomagając się dłonią.
  •   Wsiadając do auta najpierw siadamy pośladkami na siedzenie, a dopiero potem przekładamy nogi do środka, a w odwrotnej kolejności przy jego opuszczaniu. Siedząc w samochodzie pamiętaj by położenie pleców było prawidłowe. W tym celu możesz włożyć pomiędzy oparcie, a plecy specjalną poduszkę lędźwiową.
  • Dbaj o odpowiednią wagę ciała .

Zobacz również: Zespół Bólowy Kręgosłupa